SEAT najszybciej rosnącą marką na polskim rynku motoryzacyjnym

SEAT najszybciej rosnącą marką na polskim rynku motoryzacyjnym

SEAT w Polsce pozostaje #1 pod względem dynamiki wzrostu rejestracji nowych pojazdów: od stycznia do końca maja 2018 hiszpańska marka zarejestrowała niemal 6 000 nowych aut, z czego prawie 2 000 zarejestrowali klienci prywatni. Także globalne wyniki marki są imponujące: dostawy producenta w Martorell pod Barceloną wzrosły w maju o 15,5%, osiągając łączny wolumen 49 200 samochodów (2017: 42 600).

SEAT w Polsce poprawił swój zeszłoroczny wynik rejestracji dla Klienta Prywatnego o 46%, rejestrując 1 838 nowych aut (w porównaniu z 1 257 samochodów w okresie styczeń – maj 2017). Łącznie z samochodami flotowymi hiszpańska marka zarejestrowała w przeciągu pierwszych pięciu miesięcy 2018 w Polsce roku 5 866 samochodów, uzyskując 2,6% udziału rynkowego (vs. 4716, 2,3% udziału w okresie styczeń – maj 2017). Stanowi to wzrost o 24%, co daje SEAT-owi pierwsze miejsce pod względem dynamiki rejestracji wśród marek popularnych na rynku motoryzacyjnym (TOP 20).

Także producent w Martorell pod Barceloną ma się czym pochwalić. Osiągając w maju wolumen 49 200 wyprodukowanych aut, SEAT S.A. pobił rekord ustanowiony w 2000 r. (48 400 sprzedanych pojazdów). Co więcej, w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2018 r. SEAT S.A. uzyskał rekordową wielkość sprzedaży i przekroczył najwyższą jej wartość w swojej historii, pochodzącą również z 2000 r. (229 600 pojazdów) – w tym okresie SEAT dostarczył 238 500 samochodów na całym świecie, o 18,5% więcej niż od stycznia do maja 2017 r. (201 300).

Rekordowe wyniki SEAT zawdzięcza rosnącej popularności nowej Arony, która razem z Ibizą, Leonem i SUV-em Ateca jest szczególnie dobrze sprzedającym się modelem. W drugiej połowie roku SEAT wprowadzi na rynek swojego największego SUV-a o nazwie Tarraco.

Drugim istotnym czynnikiem maksymalizującym sprzedaż hiszpańskiej marki w Polsce jest bardzo atrakcyjna oferta finansowa. W okresie od stycznia do maja br., w ramach oferty SEAT Financial Services 63% klientów prywatnych sfinansowało zakup nowego SEAT-a kredytem, a 67% klientów biznesowych skorzystało z leasingu. W jednym i drugim przypadku ponad połowa kupujących zdecydowała się na nowoczesne produkty finansowe, czyli Kredyt Moc Niskich Rat lub Leasing Moc Niskich Rat.

Kontakt dla mediów

SEAT najszybciej rosnącą marką na polskim rynku motoryzacyjnym

Piotr Żabowski
dfusion communication

piotr.zabowski@dfusion.pl

Zdjęcia do pobrania

180613_VWFS_SEAT najszybciej rosnącą marką na polskim rynku motoryzacyjnym.docx

180613_VWFS_SEAT najszybciej rosnącą marką na polskim rynku motoryzacyjnym.docx