SEAT najszybciej rosnącą marką na polskim rynku motoryzacyjnym
SEAT w Polsce pozostaje #1 pod względem dynamiki wzrostu rejestracji nowych pojazdów: od stycznia do końca maja 2018 hiszpańska marka zarejestrowała niemal 6 000 nowych aut, z czego prawie 2 000 zarejestrowali klienci prywatni. Także globalne wyniki marki są imponujące: dostawy producenta w Martorell pod Barceloną wzrosły w maju o 15,5%, osiągając łączny wolumen 49 200 samochodów (2017: 42 600).
SEAT w Polsce poprawił swój zeszłoroczny wynik rejestracji dla Klienta Prywatnego o 46%, rejestrując 1 838 nowych aut (w porównaniu z 1 257 samochodów w okresie styczeń – maj 2017). Łącznie z samochodami flotowymi hiszpańska marka zarejestrowała w przeciągu pierwszych pięciu miesięcy 2018 w Polsce roku 5 866 samochodów, uzyskując 2,6% udziału rynkowego (vs. 4716, 2,3% udziału w okresie styczeń – maj 2017). Stanowi to wzrost o 24%, co daje SEAT-owi pierwsze miejsce pod względem dynamiki rejestracji wśród marek popularnych na rynku motoryzacyjnym (TOP 20).
Także producent w Martorell pod Barceloną ma się czym pochwalić. Osiągając w maju wolumen 49 200 wyprodukowanych aut, SEAT S.A. pobił rekord ustanowiony w 2000 r. (48 400 sprzedanych pojazdów). Co więcej, w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2018 r. SEAT S.A. uzyskał rekordową wielkość sprzedaży i przekroczył najwyższą jej wartość w swojej historii, pochodzącą również z 2000 r. (229 600 pojazdów) – w tym okresie SEAT dostarczył 238 500 samochodów na całym świecie, o 18,5% więcej niż od stycznia do maja 2017 r. (201 300).
Rekordowe wyniki SEAT zawdzięcza rosnącej popularności nowej Arony, która razem z Ibizą, Leonem i SUV-em Ateca jest szczególnie dobrze sprzedającym się modelem. W drugiej połowie roku SEAT wprowadzi na rynek swojego największego SUV-a o nazwie Tarraco.
Drugim istotnym czynnikiem maksymalizującym sprzedaż hiszpańskiej marki w Polsce jest bardzo atrakcyjna oferta finansowa. W okresie od stycznia do maja br., w ramach oferty SEAT Financial Services 63% klientów prywatnych sfinansowało zakup nowego SEAT-a kredytem, a 67% klientów biznesowych skorzystało z leasingu. W jednym i drugim przypadku ponad połowa kupujących zdecydowała się na nowoczesne produkty finansowe, czyli Kredyt Moc Niskich Rat lub Leasing Moc Niskich Rat.
Kontakt dla mediów
Piotr Żabowski
dfusion communication