Liczy się nie tylko cena
Wybierając nowy samochód, zwracamy uwagę głównie na jego cenę, ale zapominamy o koszcie użytkowania i utracie wartości.
Rozglądając się za nowym samochodem, kierujemy się sercem, oczywiście na miarę swoich możliwości finansowych. Lśniąca karoseria i zapach nowości powodują, że zapominamy, iż zakup w salonie to dopiero początek wydatków.
Ważne TCO
Tymczasem wybierając pojazd, należy wziąć pod uwagę całkowity koszt posiadania i użytkowania pojazdów, zwany w skrócie TCO (Total Cost of Ownership). W jego skład wchodzą koszty finansowe (związane z zakupem pojazdu, a także oprocentowaniem i jego wartością końcową, czyli rezydualną) oraz koszty serwisowe, czyli bieżące utrzymanie, w tym paliwo, ubezpieczenie, przeglądy i serwis mechaniczny, zakup i serwis opon itp. Finalna suma kosztów w największym stopniu zależy od utraty wartości pojazdu oraz nakładów na paliwo i płyny eksploatacyjne – stanowią one łącznie niemal 2/3 zsumowanych wydatków. Do pozostałej 1/3 kosztów zaliczamy szeroko rozumiane serwisowanie pojazdu oraz jego ubezpieczenie.
Przy okazji analizy TCO można wskazać optymalny moment na zmianę samochodu na nowy. Zwykle jest to pomiędzy 3 a 4 rokiem jego eksploatacji. Badania wskazują, że to graniczny termin, po którym wartość auta nadal spada, a zdecydowanie zaczynają rosnąć wydatki na jego serwisowanie. Co za tym idzie – wzrasta całkowity koszt użytkowania.
Obniż koszt
Aby obniżyć całkowity koszt użytkowania, warto skorzystać z innowacyjnych produktów Volkswagen Financial Services, który umożliwia finansowanie pojazdów z Grupy Volkswagen. Według założeń klient wybiera samochód w salonie (nawet nie mając wkładu własnego lub opłaty wstępnej) i przez 2, 3 albo 4 lata spłaca raty wynikające z przewidywanej utraty wartości auta w czasie trwania umowy. Te są nawet o połowę niższe niż w przypadku klasycznego kredytu. Co więcej, koszt serwisu może być już wliczony w raty, dostępna jest również przedłużona gwarancja, a do tego korzystne cenowo pakiety ubezpieczeń.
Źródło: Auto Moto, lipiec 2018
Kontakt dla mediów
Piotr Żabowski
dfusion communication