Nowoczesne finansowanie napędza sprzedaż nowych aut Grupy Volkswagen
Podczas największych w Polsce targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show swoje osiągnięcia prezentowały wszystkie marki samochodowe należące do Grupy Volkswagen. Wyniki Volkswagen Financial Services przedstawił także na konferencji prasowej Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Bank Polska SA
Rynek motoryzacyjny w Polsce zakończył ubiegły rok w bardzo dobrej kondycji. Potwierdzają to dane na temat liczby rejestracji samochodów publikowane przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców (CEPiK). W ciągu dwunastu miesięcy 2017 roku zarejestrowano niemal pół miliona (483,2 tys.) nowych aut osobowych i 59,4 tys. dostawczych. Liczba rejestracji nowych pojazdów osobowych wzrosła o ponad 16 proc. w porównaniu do 2016 roku.
Na rekordowe wyniki w tej grupie pojazdów znaczący wpływ miał również wzrost sprzedaży aut marek należących do Grupy Volkswagen: Volkswagen, Audi, SKODA, SEAT, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe. Wśród nich do najpopularniejszych marek samochodów osobowych w Polsce należały tradycyjnie SKODA i Volkswagen (1. i 3. miejsce), a w wśród aut premium – marka Audi (3. miejsce).
– Nasza obecność na targach Motor Show zbiegła się z naprawdę dobrymi rezultatami sprzedaży samochodów z Grupy Volkswagen. Szacujemy, że udział Grupy w rynku nowych samochodów w Polsce wynosi obecnie około 30 procent. Doskonałe wyniki w 2017 roku uzyskały również spółki finansowe należące do Volkswagen Financial Services, który wspiera finansowanie zakupu nowych aut marek Grupy Volkswagen. – mówił Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Bank Polska S.A., podczas prezentacji wyników finansowych VWFS w trakcie Motor Show 5 kwietnia 2018 r. – W ubiegłym roku osiągnęliśmy niemal 40 tys. kontraktów, które łącznie wygenerowały wartość 3 363 mln złotych. Na tę sumę składały się zarówno samochodowe kredyty detaliczne, leasing detaliczny dla firm, jak i kontrakty flotowe – wskazywał Prezes Mikołaj Woźniak.
W 2017 roku w portfelu Volkswagen Financial Services wzrosła wartość samochodowych kredytów detalicznych, leasingu detalicznego (głównie dla mikro firm i klientów z sektora MSP) oraz kontraktów flotowych, o odpowiednio 25 proc., 30 proc. i 31 proc. w porównaniu do 2016 roku. W podsumowaniu wyników finansowych VWFS widoczny jest również rosnący udział nowoczesnego modelu finansowania – tzw. kredytu i leasingu z niskimi ratami -w każdej z trzech grup produktów. Nowoczesny kredyt i leasing są też określane jako „MRV”, czyli finansowanie z rynkową wartością końcową. Taka forma użytkowania samochodu pozwala kierowcom swobodnie korzystać z auta, w zamian za dużo niższe raty niż w klasycznych rozwiązaniach.
W przypadku indywidualnych kredytobiorców detalicznych w 2017 roku niskie raty wybrała blisko polowa z nich (z 8,7 tys. umów), a około 40 proc. firm sięgnęło po analogiczny leasing detaliczny (spośród 25,2 tys. umów). Volkswagen Financial Services, którego działalność opiera się na dostarczaniu rozwiązań finansowych dla wszystkich marek samochodowych Grupy Volkswagen, planuje utrzymać obecne tempo wzrostu we wszystkich grupach produktów – W bieżącym roku chcemy poprawić wyniki z 2017 roku, a przy tym umocnić naszą pozycję w finansowaniu marek Grupy Volkswagen i znaczenie VWFS na rynku. Spodziewamy się wzrostu wartości kontraktów zarówno w przypadku klientów kredytowych detalicznych (+29 proc.) i leasingu detalicznego (+25 proc.), jak również wśród flot (+41 proc.). Planujemy, że ich łączna wartość przekroczy 4 306 mln złotych. – oznajmił Prezes Mikołaj Woźniak w trakcie prezentacji.
Te plany są już wcielane w życie. Według świeżo udostępnionych danych na temat wyników Volkswagen Financial Services po I kwartale 2018 roku, łączna liczba kontraktów (kredyty detaliczne, leasing detaliczny, floty, liczone kwartał do kwartału) osiągnęła wyjątkowy poziom. – Wzrost liczby umów VWFS wyniósł rekordowe 45 proc. W przełożeniu na liczby oznacza to, że na koniec marca br. osiągnęliśmy 15 521 kontraktów, wobec 10 695 po I kwartale minionego roku. – podkreślił Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Bank Polska S.A.
Źródło: Puls Biznesu, 27.04.2018
Kontakt dla mediów
Piotr Żabowski
dfusion communication