Finansowanie rozruszało sprzedaż
Nowe oferty zdobywają szturmem rynek, co widać na Poznań Motor Show
Fachowcy są zgodni, że atrakcyjne finansowanie przyczyniło się do rekordowych rejestracji nowych aut osobowych i dostawczych. O znaczeniu kredytu i leasingu na samochody świadczy także obecność firmy z tej branży na Poznań Motor Show. Ponad 150 tys. targowych gości mogło skonkretyzować swoje marzenia wśród pięknych aut i porozmawiać o finansowaniu zakupów.
Sukces grupy
Tego typu podmioty jak Volkswagen Financial Services zazwyczaj nie biorą udziału w targach motoryzacyjnych.
– Nasza obecność na targach Motor Show zbiegła się z naprawdę dobrymi rezultatami sprzedaży samochodów z Grupy Volkswagen. Szacujemy, że udział Grupy w rynku nowych samochodów w Polsce wynosi obecnie około 30 procent. Doskonałe wyniki w 2017 roku uzyskały również spółki finansowe należące do VWFS, czyli Volkswagen Financial Services, który wspiera finansowanie zakupu nowych aut marek Grupy Volkswagen tłumaczy Mikołaj Woźniak, prezes Volkswagen Bank Polska. – W ubiegłym roku osiągnęliśmy niemal 40 tys. kontraktów, o łącznej wartości prawie 3,4 mld złotych. Na tę sumę składały się zarówno samochodowe kredyty detaliczne, leasing detaliczny dla firm, jak i kontrakty flotowe – wylicza prezes.
W 2017 roku wartość samochodowych kredytów detalicznych, leasingu detalicznego (głównie dla mikrofirm i klientów z sektora MŚP) oraz kontraktów flotowych w portfelu Volkswagen Financial Services wzrosła o (odpowiednio) 25 proc., 30 proc. i 31 proc. w porównaniu z 2016 roku. Atrakcyjne finansowanie przyczyniło się do sukcesu marek grupy: Skoda zajęła pierwsze miejsce w ubiegłorocznym rankingu sprzedaży nowych aut, Volkswagen trzecie, wśród marek premium zaś na podium znalazło się także Audi.
W podsumowaniu wyników finansowych VWFS widoczny jest również rosnący udział nowoczesnego modelu finansowania – tzw. kredytu i leasingu z niskimi ratami – w każdej z trzech grup produktów. Nowoczesny kredyt i leasing są też określane jako MRV, czyli finansowanie z rynkową wartością końcową. Taka forma użytkowania samochodu pozwala kierowcom swobodnie korzystać z auta, w zamian za dużo niższe raty niż w klasycznych rozwiązaniach. W przypadku indywidualnych kredytobiorców detalicznych w 2017 roku niskie raty wybrała blisko połowa z nich (z 8,7 tys. umów), a około 40 proc. firm sięgnęło po analogiczny leasing detaliczny (spośród 25,2 tys. umów).
Hit sezonu
Bez atrakcyjnych form finansowania polski rynek nie rozwinąłby się do rekordowego poziomu. W pierwszym kwartale tego roku liczba rejestracji aut osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony wzrosła o ponad 10 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 roku.
W całym ubiegłym roku liczba rejestracji zwiększyła się o niemal 17 proc. w stosunku do 2016 roku, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Dwucyfrowy wzrost całego rynku blednie w porównaniu z planami VWFS, który w tym roku chce umocnić pozycję w finansowaniu marek grupy.
– Spodziewamy się wzrostu wartości kontaktów zarówno w przypadku klientów kredytowych detalicznych (+29 proc.) i leasingu detalicznego (+25 proc.), jak również wśród flot (+41 proc.). Planujemy, że w tym roku łączna wartość kontraktów przekroczy 4,3 mld zł – zdradza prezes Woźniak.
Plany już wciela w życie: po pierwszym kwartale wzrost liczby umów wyniósł rekordowe 45 proc. – W przełożeniu na liczby oznacza to, że na koniec marca br. osiągnęliśmy 15 521 kontraktów, wobec 10 695 po I kwartale minionego roku – wyjaśnia prezes Woźniak.
Dyrektor marki Audi w Polsce Michał Bowsza zdradza, że w tym roku marka wprowadzi do oferty 20 nowych modeli i liczy, że produkty finansowe zachęcą klientów do wyboru marki z Ingolstadt. Przewiduje, że Audi Perfect Lease, z ratami znacznie niższymi niż w klasycznych rozwiązaniach, jak w poprzednich latach znacząco wesprze sprzedaż nowych modeli.
Atrakcyjne finansowanie dostępne jest także dla zainteresowanych popularną marką SEAT, co zostało docenione przez nabywców.
– W styczniu i lutym odnotowaliśmy 45-procentowy wzrost liczby rejestracji rok do roku. To oznacza ponad 2 tys. aut. Znakomite rezultaty zawdzięczamy nie tylko naszym flagowym modelom: Leon, Ibiza, Ateca, ale i dopasowanym do oczekiwań klientów produktom finansowym SEAT Financial Services. W pierwszych dwóch miesiącach roku sięgnęło po nie ponad 50 proc. nabywców nowych SEAT-ów. Połowa z nich skorzystała z klasycznych form finansowania, a połowa – z nowoczesnego kredytu i leasingu Moc Niskich Rat – informuje dyrektor marki SEAT w Polsce Tomasz Życki.
Źródło: Rzeczpospolita, 25.04.2018
Kontakt dla mediów
Piotr Żabowski
dfusion communication