Volkswagen Leasing chce być liderem rynku CFM

Volkswagen Leasing od kilku lat jest w naszym kraju liderem rankingu rejestracji samochodów osobowych na firmy. Według dostępnych obecnie danych, po ośmiu miesiącach tego roku spółka zarejestrowała w Polsce blisko 17 tysięcy samochodów osobowych. Tymczasem zajmujące drugą pozycję PKO Leasing (i to nawet mimo niedawnego przejęcia Raiffeisen Leasing) zdołało zarejestrować niespełna 10 tysięcy pojazdów.

Od kilku miesięcy dynamicznie rośnie też pozycja Volkswagen Leasing w gronie najsilniejszych graczy na polskim rynku wynajmu długoterminowego (CFM). Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, na koniec 2016 roku z 12 295 autami zarządzanymi w ramach usługi CFM, niemiecka spółka zajmowała piątą pozycję w gronie największych firm tej branży. Po dwóch kwartałach tego roku jest już na trzeciej pozycji, z 15 357 pojazdami w portfolio. I nie zamierza na tym poprzestać. – W tym roku rozwijamy się szybciej niż rynek. Jesteśmy już na trzeciej pozycji wśród firm należących do PZWLP, a do pierwszego miejsca brakuje nam tylko 35 proc. W ciągu najbliższych trzech lat chcemy być numerem jeden w PZWLP w łącznej liczbie pojazdów w full service leasingu oraz leasingu z serwisem – deklaruje Daniel Trzaskowski, dyrektor zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce.

Volkswagen Leasing specjalizuje się w finansowaniu samochodów z Grupy Volkswagena.
Zajmują one 41 proc. w całej strukturze zakupu leasingiem aut lub poprzez wynajem długoterminowy. Jak przekonuje Daniel Trzaskowski, udział kolejnego gracza w finansowaniu zakupu marek z grupy VW wynosi tylko 5 proc. – Co ważne, kilka miesięcy temu nasza spółka przyjęła strategię na kolejne trzy lata. Będziemy bardzo mocno inwestować w rozwój oferty wynajmu długoterminowego dla klientów flotowych. Kolejnym naszym krokiem będzie otwarcie wypożyczalni samochodów, czyli Volkswagen Financial Services Rent a Car, która umożliwi zwiększenie dostępności samochodów Grupy Volkswagen wśród klientów. – zaznacza dyrektor zarządzający Volkswagen Leasing. - Bardzo też liczymy na zwiększenie udziału w finansowaniu wszystkich marek aut z Grupy. Wśród tych marek najwyższy udział w finansowaniu zakupu mamy w marce Audi - prawie 54 proc. To efekt wdrożenia naszej oferty leasingu Audi Perfect Lease – dodaje Daniel Trzaskowski.

Źródło: www.samar.pl, autor: Paweł Janas

Kontakt dla mediów

Volkswagen Leasing chce być liderem rynku CFM

Piotr Żabowski
dfusion communication

piotr.zabowski@dfusion.pl