Niska rata, czyli Polak kupuje auto
2018 rok był rekordowy dla rynku motoryzacyjnego w Polsce. Poziom sprzedaży nowych samochodów był najwyższy w historii i przekroczył liczbę 600 tys. Pięć lat temu, na przełomie 2013 i 2014 roku kondycja polskiego rynku była diametralnie inna, a i zachowania konsumentów kupujących samochody różniły się od obecnych. Jednym z impulsów tej (r)ewolucji było wprowadzenie do ofert produktów z niskimi ratami.
Konsumenci tworzą trendy
Zachowania konsumentów podlegają zmianom. Ostatnie lata przyniosły rozwój trendów kształtujących rynek oraz podejście konsumentów do produktów i usług. Według badań Kantar TNS, są wśród tych trendów dwa kierunki, które szczególnie przekładają się na branżę motoryzacyjną i zakup samochodów.
Pierwszy z nich został nazwany „Tempomat" jego sens polega na dążeniu do uregulowania tempa swojego życia w zależności od potrzeb i kontekstu, czyli zwolnienia tam, gdzie jest ono potrzebne, i dynamicznego działania w innych, wybranych dziedzinach. Ten trend będzie zyskiwał na znaczeniu, ponieważ jest on ściśle związany z postępującą urbanizacją i wzrostem liczby mieszkańców miast.
- Charakterystyczne cechy tego trendu to niecierpliwość konsumentów (potrzeba uzyskania odpowiedzi lub rezultatu „tu i teraz") czy wzrost wymagań związanych z poczuciem komfortu klienta: jakość obsługi rozumiana jako realizacja potrzeb kupującego jest ceniona wyżej niż uznana marka. Obydwie te cechy spaja trzecia: „trafienie w mikromoment" wyznaczony przez konsumenta. Kupi on dany towar czy usługę w tym punkcie sprzedaży, który będzie otwarty właśnie w chwili wyszukiwania online - opisuje Daria Zielaskiewicz, dyrektor marketingu i brand management Volkswagen Financial Services.
(…)
Cały artykuł dostępny w majowym magazynie Flota.
Źródło: Flota, 30.04.2019 r.
Kontakt dla mediów
Piotr Żabowski
dfusion communication