Odkryć lokalny rynek
Siła rentownej sprzedaży flotowej tkwi w lokalnym rynku. Bo to właśnie tam są klienci, którzy dają szanse na uruchomienie różnych centrów zysku dealerstwa.
Maciej Zwiewka, kierownik działu sprzedaży flotowej, Volkswagen Financial Services: Potencjał „rodzimych" rynków wciąż jest nie do końca wykorzystywany. Zdecydowanie namawiałbym do jego odkrywania.
Zmiany w przepisach leasingowych, które wchodziły w życie od stycznia, sprawiły, że wiele firm przyspieszało pod koniec roku swoje decyzje zakupowe. Grudzień odbił się częściowo - zwłaszcza w większych flotach - na rezultatach styczniowych, natomiast już marzec był dla nas naprawdę dobry. Trudno zatem mówić o tym, że polski rynek stał się nagle mniej stabilny, albo że widać przesłanki wieszczące branży nowych aut wyraźne osłabienie popytu zakupowego. W ostatnim czasie doskwierał wręcz dealerom problem z dostępnością niektórych modeli czy konfiguracji. Planując sprzedaż do flot, należy to mieć z tyłu głowy.
Uważam, że w 2019 r. dealerzy powinni sprzedawać samochody przede wszystkim... mądrze. Mam na myśli sprzedaż, która angażuje wszystkie kanały zwiększania rentowności dealerstwa oraz buduje związek danego klienta z firmą. Bo skoro niewykluczone, że w którymś momencie nasza podaż aut może okazać się niewystarczająca, to sprzedawajmy je klientom, którzy kupią od nas finansowanie, ubezpieczenie, będą wracać do naszego serwisu, a za jakiś czas dokonają u nas kolejnych zakupów pojazdów bądź wymiany dotychczasowej floty. Krótko mówiąc - zmniejszmy „focus" na odległe aglomeracje, a skoncentrujmy się na małych i średnich flotach z lokalnego rynku, bo to dla nas zdecydowanie najbardziej rentowny klient.
(…)
Cały artykuł dostępny w magazynie Dealer.
Źródło: Dealer, 01.04.2019 r.
Kontakt dla mediów
Piotr Żabowski
dfusion communication