Premium już nie tylko dla prezesa

Premium już nie tylko dla prezesa

Dzięki nowoczesnym formom finansowania, takim jak np. leasing z niskimi ratami, samochód klasy premium można mieć za 1 tys. zł miesięcznie. Dlatego na auta z tego segmentu rośnie popyt wśród przedsiębiorców z sektora MŚP. 

Widać to po statystykach rejestracji: w marcu 2019 r. udział marek premium w całości rejestracji sięgnął 16,7 proc. i był o 2 punkty proc. wyższy niż rok wcześniej, wynika ze statystyk Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, opracowanych na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. Liczba zarejestrowanych w marcu aut marek premium wyniosła 8,4 tys. i była wyższa o 10,2 proc. od zanotowanej rok wcześniej. Dla porównania rejestracje samochodów marek popularnych zmalały w tym samym miesiącu o 5,3 proc. w porównaniu z wynikiem z tego samego okresu 2018 r.

Po pierwszym kwartale 2019 r. rejestracje wszystkich marek premium sięgnęły 19,3 tys. aut, więcej niż w całym 2009 r.! 90 procent aut marek premium trafia do przedsiębiorców, którzy dostrzegają, jak wiele korzyści wynika z takiego zakupu: dla firmy jest to prestiż, dla użytkownika wygoda i bezpieczeństwo. Samochody klasy wyższej są wyposażone w najnowsze technologie. Do tego auta klasy premium mają dobre ceny odsprzedaży, co czyni zakup takiego samochodu niezwykle korzystnym.

 

Leasing z niskimi ratami

Rejestracje marek premium notują dwucyfrowe tempo wzrostu, co wynika z dostępności nowego rodzaju finansowania. Chodzi o leasing z niskimi ratami.

Leasing ten jest tak skalkulowany, żeby przedsiębiorca mógł opłacać niskie raty, a na koniec okresu umowy zmienić auto na kolejne, nowe. – Volkswagen Financial Services należy do prekursorów takich produktów. Wprowadziliśmy je w Polsce około pięciu lat temu, a od trzech–czterech lat mają one formy i nazwy dobrze znane klientom marek Grupy Volkswagen, np. Leasing EasyDrive w Volkswagenie, Audi Perfect Lease czy Škoda Leasing Niskich Rat – wymienia dyrektor sprzedaży detalicznej w Volkswagen Financial Services Michał Dyc.

W Polsce jest coraz bardziej widoczny trend użytkowania samochodu, a następnie jego zmiany na nowy po zaplanowanym okresie eksploatacji. Z roku na rok więcej firm przekonuje się, że wygodniej i taniej jest wynajmować flotę, współdzielić ją czy właśnie leasingować, zamiast kupować pojazdy. – Przedsiębiorcy swobodnie dysponują autem w ramach rozsądnych rat i mogą je zmieniać co kilka lat na nowe, nie martwiąc się o ich sprzedaż na rynku wtórnym. Coraz większa liczba klientów prywatnych i firmowych chce jeździć nowymi samochodami, płacąc jak najmniej i otrzymując jak najwięcej w zamian. Oczekują mobilności. Katalizatorem tych zmian są nowoczesne produkty finansowe i rozwijające się technologie – wskazuje Michał Dyc.

 

Nowe podejście z bonusem 

Leasing z niskimi ratami oznacza nowe podejście do finansowania samochodu. Klasyczny leasing zakłada spłatę niemal całego pojazdu w ratach przez wybrany okres i wykupienie go – na przykład – za 1 proc. początkowej wartości.

Nowoczesny leasing jest skalkulowany zupełnie inaczej. Opiera się na założeniu, że konkretny samochód będzie miał w swoim „cyklu życia" kilku firmowych lub prywatnych użytkowników, a każdy z nich zdecyduje się oddać samochód po okresie umowy leasingu i wziąć nowy, w ramach kolejnego kontraktu. Taki system oznacza, że faktycznie w ratach płaci się za użytkowanie auta. Spłacana jest tylko zakładana utrata wartości samochodu w okresie umowy, a nie jego cała wartość, jak przy klasycznym finansowaniu. Dlatego raty mogą być znacznie niższe niż przy wspomnianym leasingu z jednoprocentowym wykupem.

O ile niższe? Wartość końcowa samochodu po trzech–czterech latach umowy (tzw. wartość rezydualna) może sięgnąć około połowy wartości początkowej pojazdu. A kiedy spłaca się mniej więcej 50 proc. samochodu, to i raty mogą być niższe, nawet dwukrotnie.

– Po wygaśnięciu umowy nie ma konieczności wykupu auta ani zajmowania się jego odsprzedażą na rynku wtórnym. Klient ma zagwarantowaną możliwość oddania samochodu w ramach zakończenia kontraktu. Od razu może wtedy wybrać nowy model – wyjaśnia Michał Dyc. Auto można zmienić na nowe już po dwóch latach, choć najczęściej dzieje się to po trzech lub czterech.

Klienci decydujący się na ofertę leasingu (ale też kredytu) z niskimi ratami otrzymują również bonusy. Należą do nich na przykład pakiety przeglądów serwisowych, które zwykle są oferowane za niewielką dopłatą i mogą być doliczone do rat. Dodatkowo Volkswagen Financial Services oferuje korzystne pakiety ubezpieczeń. Przy kredycie pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych samochodu za pierwszy rok jest już wliczony w raty. W przypadku leasingu takie ubezpieczenie jest kosztem dodatkowym, który może być również rozłożony na raty.

 

Finansowanie premium

Leasing z niskimi ratami jest bardzo dobrym sposobem finansowania aut klasy premium. W znaczący sposób obniża TCO (total cost of ownership), czyli koszty posiadania takiego samochodu. To rozwiązanie finansowe doceniają i chętnie wykorzystują zwłaszcza przedsiębiorcy, którzy oczekują mobilności i nowoczesności oraz korzyści podatkowych i biznesowych. Przykładem produktu łączącego te wszystkie cechy jest Audi Perfect Lease. To leasing operacyjny z niskimi ratami, którym można w wygodny sposób sfinansować zakup wybranego modelu marki Audi.

Audi Perfect Lease to wyjątkowo atrakcyjna propozycja. Dotyczy nowych samochodów i obejmuje wszystkie modele marki spod znaku czterech pierścieni. Wybierając warunki leasingu można dostosować do swoich potrzeb czas trwania umowy, zakładany przebieg oraz określić wysokość opłaty wstępnej. Taki samochód można dowolnie skonfigurować, a dodatkowe wyposażenie tylko w niewielkim stopniu wpłynie na i tak niskie raty. Na koniec umowy każdy nabywca ma zagwarantowaną możliwość zwrotu auta, może też je wykupić. Oznacza to możliwość regularnej zmiany samochodu na nowy co dwa albo trzy lata.

Nowy samochód marki Audi można nabyć z zerową opłatą wstępną, ale w zależności od potrzeb fiskalnych firmy na początku można wpłacić nawet do 30 proc. wartości pojazdu. Umowa Audi Perfect Lease zakłada przebieg całkowity do 90 tys. km w ciągu trzech lat. Pakiety przeglądów serwisowych Audi obejmują prace zgodne z planem serwisowym w okresie trzech lat i do 90 tys. km przebiegu.

– Audi Perfect Lease jest najpopularniejszym produktem dla przedsiębiorców spośród wszystkich form finansowania w ramach Audi Financial Services. Sięga po niego od 30 do 40 proc. klientów marki. Na rynku odnotowujemy stały wzrost zapotrzebowania na niskie raty, elastyczność finansowania i pełną swobodę decyzji co do samochodów w segmencie premium i ich wyposażenia – tłumaczy Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej Volkswagen Financial Services.

 

To działa

Audi Perfect Lease to innowacyjny leasing, który zapewnia znacznie niższe miesięczne raty w porównaniu z klasycznym finansowaniem. Umożliwia też regularną zmianę samochodu na nowy, również na atrakcyjnych warunkach. Taka oferta to prosta droga do wprowadzenia w przedsiębiorstwie nowoczesnych mobilnych rozwiązań, pozwalających optymalnie wykorzystywać koszty. – Umożliwiliśmy klientom dostosowanie wyboru samochodu do własnych marzeń, aspiracji i potrzeb: życiowych i biznesowych. Dzięki temu auto można zmienić na nowe, jeszcze nowocześniejsze i jeszcze doskonalsze, już po dwóch–trzech latach – podkreśla Michał Dyc.

Dzięki nowoczesnemu finansowaniu nowe Audi może znaleźć się w zasięgu wielu firm, które nie rozważały zakupu nowego samochodu.

 

Raty 

Przykładowe miesięczne raty, przy założeniu umowy leasingu Audi Perfect Lease na 36 miesięcy, przy zerowej opłacie wstępnej i rocznym limicie 30 tys. km.

  • Audi A1 Sportback – od 1124 zł
  • Audi A3 Sportback – od 1246 zł
  • Audi A4 – od 1472 zł
  • Audi Q3 – od 1556 zł
  • Audi Q5 – od 1835 zł
  • Audi Q7 – od 2849 zł

 

Korzyści

Wybrane korzyści dla klientów Audi Perfect Lease

  • niskie miesięczne raty leasingowe
  • możliwość dopasowania parametrów oferty do potrzeb firmy
  • brak konieczności wnoszenia opłaty wstępnej
  • możliwość regularnej zmiany samochodu na nowy co dwa albo trzy lata

 

Artykuł jest dostępny pod tym linkiem

Źródło: Rzeczpospolita, 24.05.2019 r.

Kontakt dla mediów

Premium już nie tylko dla prezesa

Piotr Żabowski
dfusion communication

piotr.zabowski@dfusion.pl