Volkswagen Financial Services wchodzi w erę e-mobilności

Volkswagen Financial Services wchodzi w erę e-mobilności

W dniach 9 i 10 października w Katowicach odbywa się Impact mobility rEVolution’19. Miasto jest w tym czasie europejską stolicą e-mobilności. Kilka tysięcy osób – przedstawicieli biznesu, administracji państwowej i świata nauki – spotyka się, by dyskutować o mobilności, przemyśle samochodowym oraz zaawansowanych technologiach. W trakcie wydarzenia ma miejsce polska premiera Volkswagena ID.3. Volkswagen Financial Services, który po raz drugi z rzędu jest partnerem strategicznym Impact mobility rEVolution, przestawi ofertę finansowania tego przełomowego dla niemieckiego giganta motoryzacyjnego samochodu.

Volkswagen Financial Services jest finansową instytucją typu captive dla marek samochodowych Grupy Volkswagen. VWFS rozwija zintegrowany i zorientowany na klienta model biznesowy wspierający rozwój e-mobilności. Dzięki wprowadzeniu oferty niskich rat na ID.3, model ten ma szansę stać się trzecim w historii (po Garbusie i Golfie) samochodem, który otworzy nowy rozdział nie tylko w historii marki, ale także historii motoryzacji. Tym rozdziałem jest elektromobilność.

ID.dzie nowe

Oferta finansowa dla modelu ID.3 umożliwi dostępność tego samochodu w niskiej racie wraz z pełnym pakietem serwisowym, w formie leasingu dla przedsiębiorców oraz leasingu konsumenckiego dla klientów prywatnych – mówi  Daria Zielaskiewicz, Dyrektor Marketingu i Brand Managementu Volkswagen Financial Services.

Dzięki dedykowanemu finansowaniu wszelkie ryzyka – takie jak ryzyko utraty wartości auta w okresie użytkowania, a co za tym idzie także jego ewentualna odsprzedaż na rynku wtórnym – VWFS przejmuje na siebie, gwarantując klientom zwrot elektrycznego samochodu po zakończeniu umowy. Oferta finansowa dla modelu ID.3 będzie oparta na mechanizmie znanym z leasingu z rynkową wartością końcową, czyli tzw. leasingu z niskimi ratami. Takie produkty dla nowych samochodów Grupy Volkswagen, Volkswagen Financial Services wprowadził w Polsce ponad 5 lat temu i obecnie są one bardzo popularne na rynku. Ich cechą charakterystyczną są atrakcyjne, niskie raty, znacznie niższe niż w klasycznych produktach finansowych. W skrócie: istotna jest miesięczna rata za samochód i związane z nim usługi, a nie wartość całego auta. mówi Daria Zielaskiewicz.

W celu zapewnienia pełnej mobilności oraz dopasowania się do ich potrzeb oferta będzie zawierała 3 pakiety (nazwane Lease&Care). Klient sam zadecyduje, która opcja jest dla niego najlepsza: zawierająca pakiet przeglądów, dodatkową przedłużoną gwarancję czy np. mobilność zastępczą, w ramach której na 7 dni w roku (z możliwością wykupienia usługi na 14 dni) będzie mógł wymienić swoje auto elektryczne na podobnej klasy samochód z silnikiem spalinowym. W ramach dedykowanej oferty gwarantujemy brak zmartwień dla naszych klientów: doskonały elektryczny samochód, w niskiej miesięcznej racie, z ubezpieczeniem, z dopasowanym pakietem mobilności i z gwarancją jego odkupu po zakończeniu umowy, bez problemów z odsprzedażą na rynku wtórnym – podsumowuje ekspert VWFS.

Elektryfikacja flot

Poza dedykowaną ofertą finansowania samochodów elektrycznych, VWFS zapewni klientom pełne wsparcie i opiekę w zakresie e-mobilności, a także ustalenia e-flotowej strategii. – W ramach tych działań zostaną powołani konsultanci e-mobilności oraz eksperci w obszarach infrastruktury i ładowania, którzy zapewnią kompleksową pomoc w tworzeniu dopasowanej do potrzeb klienta e-floty. Przygotowujemy też flotowy przewodnik rozliczania WALLBOX-a i kosztów ładowania firmowych samochodów – mówi Daniel Trzaskowski, Dyrektor Zarządzający Biznesu Flotowego Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce. VWFS będzie też wspierać klientów w innych obszarach: gdzie ładować swój EV (elektryczny pojazd) czy w jaki sposób przygotować się do inwestycji w e-infrastrukturę (np. ładowarki na firmowym parkingu).

Bezpieczeństwo na pierwszym planie

Tematem dwudniowego kongresu będzie także kwestia podnoszenia poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Ten obszar ma szczególne znaczenie dla VWFS. – Dzięki takim rozwiązaniom jak InMobi – najnowszej generacji polisie ubezpieczeniowej typu UBI (Usage Based Insurance), współpracującej z dedykowaną aplikacją dostępną na smartfony – edukujemy kierowców z zakresu płynnego i bezpiecznego stylu jazdy. Dodatkowo premiujemy ich atrakcyjnymi zniżkami na ubezpieczenia komunikacyjne - 5% „na start” i aż do 20% bezpieczną jazdę – mówi Magdalena Kaca, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Volkswagen Financial Services.

InMobi czynnie poprawia bezpieczeństwo na drodze. Aplikacja na bieżąco powiadamia kierowcę o zdarzeniach drogowych, takich jak korki czy wypadki. Pozwala to na dostosowanie trasy do okoliczności i sytuacji na drodze. Dodatkowo InMobi analizuje i ocenia styl i dynamikę jazdy, dzięki czemu kierowca może sobie wyrobić dobre nawyki na drodze. – Popularność aplikacji zachęciła VWFS do rozwijania projektu. W efekcie pod koniec 2019 roku odbędzie się premiera InMobi 2.0, które zyska nie tylko nową oprawę graficzną, ale i nowe funkcjonalności. – dodaje Magdalena Kaca.

E-zakupy

VWFS rozwija także nowe, wirtualne kanały sprzedaży. W tym roku marka ŠKODA wraz z Volkswagen Financial Services uruchomiła platformę sprzedaży samochodów online – pierwsze rozwiązanie tego typu na polskim rynku. Dzięki niemu klienci szybciej i wygodniej, ograniczając formalności do minimum, mogą kupić nowy samochód przez Internet. Sklep online ŠKODY oferuje samochody w leasingu dla przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych, czyli w leasingu konsumenckim. Od 2020 roku, a więc już za kilka miesięcy, w internetowym sklepie ŠKODY pojawi się pierwszy elektryczny model producenta: CITIGOe iV.

Dostawcze w carsharingu

Volkswagen Financial Services angażuje się także w liczne projekty zwiększające dostępność nowoczesnych form korzystania z samochodów. W sierpniu br. na ulicach Warszawy i Poznania pojawiły się pierwsze auta biorące udział w pilotażowym projekcie carsharingu pojazdów dostawczych. Przygotowały go ProShare (dział Volkswagen Samochody Dostawcze z Hanoweru) i polski Volkswagen Samochody Dostawcze, przy wsparciu Volkswagen Financial Services. Operatorem przedsięwzięcia, podczas którego na ulicach jest testowanych łącznie 30 samochodów (14 Volkswagenów Caddy, 8 modeli T6 i 8 modeli Crafter) jest firma 4Mobility. Oferta skierowana jest zarówno do użytkowników indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

– Wspieramy działania marek samochodowych Grupy Volkswagen, zarówno poprzez dedykowaną ofertę finansową, jak i działania kompleksowo promujące ideę mobilności. Takie projekty, jak carsharing samochodów dostawczych, to jeden z przykładów takiej strategii – oferowania mobilnych rozwiązań klientom końcowym – mówi Daniel Trzaskowski, Dyrektor Zarządzający Biznesu Flotowego Volkswagen Leasing.

Używane, gwarantowane i …w niskich ratach

VWFS dąży do zapewnienia klientom mobilności także w innych obszarach. W tym roku oferta z niskimi ratami została poszerzona o samochody używane. Dzięki Autonomii, bo tak nazywa się to innowacyjne i pierwsze tak kompleksowe rozwiązanie finansowe na polskim rynku, klienci mają dostęp do sprawdzonych, „młodych” samochodów używanych w niskich ratach. – Autonomia to głównie 2,3 i 4-letnie używane samochody Grupy Volkswagen. Wszystkie auta objęte programem Autonomia pochodzą między innymi z programów Das WeltAuto oraz Audi Select :plus. Są to samochody z gwarancją, sprawdzone w 117 punktach pod względem technicznym, z udokumentowanymi przeglądami i naprawami przeprowadzanymi w ASO, a także z gwarantowanym przebiegiem mówi Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej Volkswagen Financial Services.

Kontakt dla mediów

Volkswagen Financial Services wchodzi w erę e-mobilności

Piotr Żabowski
dfusion communication

piotr.zabowski@dfusion.pl