Elektryczna rewolucja w niskich ratach
Samochody elektryczne budzą emocje, co jest szczególnie widoczne w czasie premier nowych e-modeli. Najnowszym elektryzującym dla naszego rynku wydarzeniem jest prezentacja – po raz pierwszy w Polsce – Volkswagena ID.3, która odbyła się 9 października br. w Katowicach, podczas Impact mobility rEVolution. Jak w sposób najbardziej przyjazny dla kieszeni cieszyć się tym i kolejnymi elektrycznymi modelami z rodziny ID? Jaka jest rola finansowania w e-mobilności?
– Zapewnienie dostępności aut elektrycznych w ramach atrakcyjnego finansowania z niskimi ratami pozwoli niemal każdemu zrealizować marzenia o e-samochodzie. Dlatego kluczową rolę w rozwoju elektromobilności w Polsce pełnią produkty finansowe – mówi Mikołaj Woźniak, Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce. – Samochody elektryczne to nie tylko zerowa emisja CO2 i niskie koszty eksploatacji. Dzięki najnowocześniejszym systemom bezpieczeństwa oraz osiągom nieporównanie lepszym od aut z silnikami spalinowymi, są to po prostu lepsze samochody – dodaje Mikołaj Woźniak.
Potwierdzają to badania przeprowadzone pod koniec ubiegłego roku przez TNS Kantar dla marki Volkswagen. Ich wyniki wskazują, że jazda próbna samochodem elektrycznym potroiła chęć zakupu ze strony ankietowanych, z 12 proc. do 36 proc. Respondenci wymieniają także główne „bariery zakupu” elektrycznych samochodów: niski zasięg (56 proc.) i brak punktów ładowania (53 proc.). Z pierwszą z nich rozprawia się model ID.3, z zasięgiem wyliczonym na ponad pół tysiąca kilometrów. W przypadku drugiej, Volkswagen Group Polska będzie partycypował w rozwoju infrastruktury do ładowania poprzez uruchomione przy salonach dealerskich Grupy w całym kraju publicznie dostępne punkty ładowania.
32 proc. badanych wskazuje również trzecią z przeszkód na drodze do zakupu elektrycznego samochodu: wysokie koszty. Co prawda wyższą cenę e-pojazdu w pewnym stopniu rekompensują znacznie niższe całkowite koszty użytkowania auta, jednak nadal dla części potencjalnych nabywców cena stanowi „barierę zakupu”. – Dlatego w rozwoju e-mobilności kluczową rolę mają produkty finansowe, które sprawią, że klienci nie będą martwić się ceną takich pojazdów – wyjaśnia Mikołaj Woźniak. – Są różne grupy klientów, które mają odmienne potrzeby i oczekiwania, inne możliwości finansowe. Celem, jaki stawiamy sobie w Volkswagen Financial Services, jest jak najszersza dostępność elektrycznych samochodów dla każdej z tych grup. Aby to zrealizować, tworzymy przewidywalny i pewny dla nabywców cykl życia e-pojazdu, bazujący na popularnym leasingu z niskimi ratami i możliwości zwrotu auta na koniec umowy – dodaje Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing.
Dzięki finansowaniu w niskich ratach, w ciągu 7 lat samochód elektryczny będzie używany nawet przez 3 różnych klientów o zróżnicowanej sile nabywczej – od osoby kupującej nowe auto, przez nabywcę pojazdu „młodego” używanego (3-letniego), do klienta samochodu używanego (6-letniego). Co ważne – e-samochody w leasingu są regularnie serwisowane i kontrolowane w Autoryzowanych Stacjach Obsługi. Ich stan techniczny jest więc stale monitorowany, dzięki czemu auta wracające po kolejnych umowach leasingu są w jak najlepszej „kondycji”, ale nadal są dostępne w atrakcyjnych ratach.
– Jaka jest zatem rola instytucji finansowej w e-mobilności? Przede wszystkim eliminujemy „barierę zakupu” takich pojazdów i bierzemy na siebie ryzyka związane z elektrycznym samochodem, jego eksploatacją i żywotnością. Zwiększamy liczbę bezemisyjnych aut na polskich drogach, ułatwiamy kierowcom oswojenie się z nową technologią i polubienie jej, a także tworzymy nowe e-usługi. Krótko mówiąc: popularyzujemy elektromobilność – podsumowuje Mikołaj Woźniak, Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce.
Kontakt dla mediów
Piotr Żabowski
dfusion communication