Zakup samochodu w salonie dealerskim podczas pandemii

Drugi etap pandemii spowodował wprowadzenie nakazów i obostrzeń, które ograniczają możliwość odwiedzenia wielu miejsc. Jeśli jednak ktoś planuje zakup samochodu, a w dodatku jest tradycjonalistą i chce to zrobić u dealera – jakie środki ostrożności powinien zachować? Czy jako klienci jesteśmy bezpieczni w salonach sprzedaży samochodów?

Niektórzy producenci samochodów wychodzą naprzeciw wyzwaniom pandemii i uruchamiają kolejne internetowe sklepy i platformy sprzedaży samochodów. Prawie wszystkie formalności można w nich przeprowadzić zdalnie. Jedynym punktem, w którym należy zazwyczaj osobiście pojawić się w salonie dealerskim, jest moment podpisania umowy sprzedaży kredytowej lub leasingowej i – co najprzyjemniejsze – odbioru wymarzonego auta.

- Liderzy rynku na długo przed wybuchem pandemii uruchomili takie sklepy online. Pierwsza w Polsce była SKODA, która w ścisłej współpracy z Volkswagen Financial Services wystartowała ze zdalną sprzedażą prawie 3 lata temu. VWFS w ramach sklepu zapewnił klientom tej lubianej marki atrakcyjną ofertę finansową, w tym pierwszy w historii polskiej SKODY leasing konsumencki. W ostatnim czasie również inne popularne marki razem z VWFS zaprezentowały swoje internetowe platformy, w tym SEAT i Volkswagen. Tu także przedsiębiorcy i klienci prywatni mogą sfinansować samochody naszym leasingiem. – mówi  Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej w Volkswagen Financial Services.

Co jednak z tymi klientami, którzy są przywiązani do tradycyjnych odwiedzin w salonie sprzedaży? Do obejrzenia samochodów z bliska, zajęcia miejsca za kierownicą, wypytania o wszystkie szczegóły i uzyskania na miejscu wszystkich informacji z kompletnymi kosztami i warunkami ewentualnego kredytu czy leasingu?

- W całej Grupie Volkswagen są w pełni stosowane zalecenia Sanepid-u, wydane w związku z epidemią. W naszym salonie wprowadziliśmy łącznie kilkanaście różnych rodzajów ochrony klientów i pracowników, które ograniczają do minimum jakiekolwiek możliwości zetknięcia się z wirusem. – wyjaśnia Jacek Mikła, Dyrektor Salonu Porsche Warszawa Okęcie Volkswagen.

Procedury ochrony antywirusowej w salonach dealerskich znacznie przekraczają zalecenia DDM (Dystans – Dezynfekcja - Maseczka). Maseczki oczywiście noszą wszyscy pracownicy salonu i serwisu, a środki do dezynfekcji i jednorazowe rękawiczki są rozstawione w oznaczonych, łatwo dostępnych miejscach. Oznaczenia, informacje i ostrzeżenia znajdują się również w takich punktach, na które najczęściej trafia wzrok klientów. Jeśli ktoś z odwiedzających zapomniałby czy zgubił maseczkę – to również nie jest kłopot, ponieważ salon zapewnia klientom jednorazowe maseczki.

- W każdym samochodzie, z którym kontakt mogą mieć goście naszego salonu zdezynfekowane są „elementy fizycznego kontaktu”, czyli: kierownica, deska rozdzielcza, dźwignia zmiany biegów, dźwignia kolumny kierownicy, lusterko wsteczne, korek wlewu paliwa i klamki drzwi. Dotyczy to zarówno pojazdów trafiających do serwisu, jak i samochodów demonstracyjnych, które oglądają klienci. Są one dezynfekowane po każdym oglądającym. Na lusterkach wewnętrznych znajduje się informacja o zdezynfekowaniu pojazdu. Każdy z klientów może poprosić o dodatkową dezynfekcję auta przed samym obejrzeniem. – opisuje Jacek Mikła.

W salonie na warszawskim Okęciu stanowiska pracy oddzielone są od klientów szybami z pleksi, są też oznaczone bezpieczne strefy i odstępy. W celu zwiększenia bezpieczeństwa z wydzielonej przestrzeni dla klientów, z kanapami i serwisem kawowym, zostały usunięte gazety i magazyny, zdemontowano też miejsca zabaw dla dzieci. Przestrzenie wspólne i miejsca pracy są systematycznie dezynfekowane, a wydawane klientom samochody są ozonowane.

- W salonach Porsche Inter Auto staramy się jak najbardziej ograniczyć konieczność kontaktu osobistego oraz dotykania przedmiotów przez wszystkie osoby. Od tak podstawowych udogodnień jak automatycznie rozsuwane, szerokie drzwi, przez usługi takie jak np. dropbox, czyli możliwość bezkontaktowego pozostawienia pojazdu w serwisie. Usługa door to door to z kolei „serwis samochodu bez wychodzenia z domu”, kiedy to nasi pracownicy odbierają auto spod wskazanego przez klienta miejsca i odwożą je po wykonaniu przeglądów czy napraw, w pełni zdezynfekowane. –dyrektor Salonu Porsche Warszawa Okęcie Volkswagen. – Wszystkie informacje dotyczące wymaganych prac technicznych klient otrzymuje drogą elektroniczną i jest w stałym kontakcie z dedykowanym doradcą. – dodaje Jacek Mikła.

Dla komfortu nabywców została też wprowadzona usługa zakupu samochodu online z konsultacją wideo. Klient w dogodnym dla siebie terminie umawia się na wideo rozmowę, podczas której wraz z doradcą może szczegółowo obejrzeć pojazd, skonfigurować go i zapytać o wszelkie detale czy formalności.

- Jestem spokojny o bezpieczeństwo naszych klientów. Wszystkie te działania zostały wprowadzone w każdym salonie należącym do grupy Porsche Inter Auto. Nasze procedury bezpieczeństwa i udogodnienia wzmacniające dystans znacznie przewyższają środki stosowane w innych sklepach czy punktach sprzedaży. W rzadko którym miejscu poza własnym domem goście naszych salonów mogą się czuć bezpieczniej. podkreśla Jacek Mikła, Dyrektor Salonu Porsche Warszawa Okęcie Volkswagen.

Dodatkowym „buforem bezpieczeństwa” dla klientów, który przyspiesza procedury i skraca czas przebywania w salonie, jest możliwość załatwienia wszystkich kwestii w jednym miejscu. W salonach dealerskich Grupy Volkswagen klienci otrzymają przygotowaną dla każdej marki kompleksową ofertę Volkswagen Financial Services: finansową (kredyt, leasing dla firm, leasing konsumencki), ubezpieczeniową i serwisową. - Niemal od ręki dostępne są dla gości salonów wszystkie dane, wstępna decyzja o przyznaniu finansowania (nawet w ciągu kilkunastu minut), możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia komunikacyjnego czy wybór pakietu serwisowego. – podsumowuje Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej w Volkswagen Financial Services.

Kontakt dla mediów

Zakup samochodu w salonie dealerskim podczas pandemii

Piotr Żabowski
dfusion communication

piotr.zabowski@dfusion.pl