Szybsza i sprawniejsza obsługa klientów VWFS w chmurze

Szybsza i sprawniejsza obsługa klientów VWFS w chmurze

Od niemal roku trwa przyspieszony kurs przenoszenia wszystkich możliwych obszarów biznesu do sfery online. Kluczowe staje się wprowadzanie digitalowych rozwiązań, które z punktu widzenia odbiorcy będą szybkie i proste. W obszarze sprzedaży do firm nie jest inaczej, dlatego Volkswagen Financial Services wprowadza nową aplikację opartą na chmurowym systemie Salesforce.

Salesforce, bo tak się nazywa wprowadzone przez VWFS rozwiązanie, jest oparte na wdrożonym już 2 lata temu CRM, obecnie rozbudowanym o zaawansowane narzędzie kalkulacji ofert leasingu i wynajmu długoterminowego. Kompletna platforma Salesforce pozwala na zintegrowanie danych o klientach biznesowych i kontraktach z baz i systemów IT wspierających sprzedaż flotową, marketing czy serwis.

– Pierwszy praktyczny kontakt VWFS z Salesforce nastąpił na początku 2019 roku. Wprowadziliśmy wtedy wewnętrzną platformę CRM, która w założeniach miała pozostać aplikacją wspierającą tylko ten obszar. Kolejne cechy i funkcjonalności Salesforce przekonały nas do znacznie szerszego wykorzystania tego oprogramowania. – wyjaśnia Daniel Trzaskowski, Dyrektor Zarządzający Biznesu Flotowego w Volkswagen Financial Services.

Nowa aplikacja ruszyła w VWFS 16 listopada 2020 roku. Jakie korzyści niesie zastosowanie Salesforce? Skraca do minimum czas operacyjny i wszystkie możliwe procesy, w tym proces decyzyjny, kumulując w jednym programie komplet niezbędnych informacji. Czynności, które do tej pory były „pożeraczami czasu” zostają więc zautomatyzowane.

– W krótkim czasie handlowcy mogą zapoznać się ze wszystkimi informacjami w jednym miejscu, w jednej aplikacji, dostępnej z każdego miejsca na świecie, w którym jest zasięg Internetu. Pozwala to na zebranie pełnych danych o kliencie, jego umowach, ofertach, ale i o dotychczasowych kontaktach z nim. Dzięki temu można poznać i lepiej zrozumieć oczekiwania naszych dotychczasowych i przyszłych klientów. – podkreśla Daniel Trzaskowski.

Jedną z najważniejszych funkcjonalności Salesforce jest możliwość przeprowadzania kalkulacji leasingu i wynajmu dla klientów flotowych. W praktyce aplikacja może – według szacunków – nawet kilkukrotnie skrócić czas przedstawienia klientowi kompleksowej oferty, a po jej akceptacji – także umowy leasingu i serwisu.

– Czas to pieniądz. Mało kto wie o tym lepiej, niż osoba zarządzająca firmą. Dlatego implementację Salesforce w naszej firmie z pewnością docenią i nasi biznesowi klienci, i pracownicy odpowiedzialni za sprzedaż. Liczy się też bezpieczeństwo danych, ich dostępność i wydajność systemu. Te wszystkie cechy zapewnia nam chmura, w której funkcjonuje Salesforce – wyjaśnia Daniel Trzaskowski z VWFS.

Na kolejnym etapie Volkswagen Financial Services planuje wdrożyć Salesforce dla sieci salonów dealerskich Grupy Volkswagen. Będzie to  narzędzie wspierające  sprzedaż usług dla klientów indywidualnych, korzystających z kompleksowej oferty finansowania samochodów kredytem i leasingiem oraz usług, takich jak ubezpieczenia i pakiety przeglądów.

Kontakt dla mediów

Szybsza i sprawniejsza obsługa klientów VWFS w chmurze

Piotr Żabowski
dfusion communication

piotr.zabowski@dfusion.pl