Indeks rynku moto VWFS: w pandemii Polacy stawiają na używane samochody

Indeks rynku moto VWFS: w pandemii Polacy stawiają na używane samochody

 

Aż co piąty (20%) badany deklaruje zakup auta osobowego w najbliższym kwartale. W tym okresie największą popularnością będą cieszyły się samochody używane – chęć ich nabycia wyraża 58% respondentów. W czasie pandemii sięgniemy po auta nie starsze niż 5 lat (48%), a najczęstszym sposobem sfinalizowania transakcji będzie gotówka (62%). Rosnącą popularnością cieszą się nowoczesne produkty finansowe, w tym leasing i kredyt z niskimi ratami.

Za nami rok globalnej pandemii koronawirusa. Jej wybuch spowodował wiele zamieszania na światowych rynkach, w tym motoryzacyjnym, który odnotował znaczny spadek popytu. W Polsce w roku 2020 zarejestrowano aż o 22,9% mniej aut, niż w roku 2019. Najnowsze wyniki napawają jednak optymizmem. Jak podaje CEPiK
w lutym br. zarejestrowano 43 528 samochodów, czyli aż o 18% więcej niż w styczniu 2021, ale także nieco więcej niż w lutym 2020 r. To oznacza, że popyt na samochody znów rośnie. Dzieje się tak m.in. dlatego, że przemieszczając się własnym autem jesteśmy mniej narażeni na ekspozycję na wirusa, niż korzystając z transportu zbiorowego. Nie bez znaczenia jest też sytuacja na rynku pracy. Według najnowszych danych Eurostatu bezrobocie w Polsce wynosi 3,1% i jest najniższe w całej Unii Europejskiej.

Powyższe dane statystyczne znajdują potwierdzenie w najnowszym badaniu przeprowadzonym pod koniec marca br. na zlecenie Volkswagen Financial Services – lidera na rynku firm leasingowych i CFM w Polsce – na reprezentatywnej dla populacji w wieku 18-65 lat grupie Polaków.

Wynika z niego, że co piąty (20%) badany deklaruje chęć kupna samochodu w najbliższym kwartale. Kolejne 24% odpowiedziało, że jeszcze nie wie, a 56% na pewno nie zdecyduje się na taki zakup.

Jakie auta chcą kupować Polacy? Tradycyjnie największą grupą są zwolennicy samochodów używanych: na nowe zdecyduje się jedynie 42% badanych. Ciekawe wyniki przynosi pytanie dotyczące wieku pojazdów: nie starsze niż 5 lat chce kupić łącznie prawie połowa respondentów: roczne - 1%, dwuletnie - 2%, trzyletnie - 9%, czteroletnie - 9% i pięcioletnie - 27%.

To właśnie dlatego w ofercie firm leasingowych, poza autami nowymi – prosto z salonu – coraz częściej można znaleźć samochody używane. – Cechą tych pojazdów jest to, że są w bardzo dobrym stanie, mają pewną historię, oryginalne przebiegi, pełną dokumentację i były serwisowane w ASO. Dodatkowo, przed sprzedażą są sprawdzone w stacji kontroli pojazdów i otrzymują roczną gwarancję. – podkreśla Daria Zielaskiewicz, dyrektor Marketingu Volkswagen Financial Services.

Pełna treść materialu dostępna na portalu motofakty.pl

Kontakt dla mediów

Indeks rynku moto VWFS: w pandemii Polacy stawiają na używane samochody

Piotr Żabowski
dfusion communication

piotr.zabowski@dfusion.pl