W pandemii stawiamy na używane i pewne auta
Z najnowszych badań rynkowych wynika, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy samochód kupi nawet co piąty Polak. Największą popularnością będą cieszyły się samochody używane, a prawie połowa nabędzie auto nie starsze niż 5-letnie. To bardzo pozytywne informacje pokazujące, że trend spadkowy został zahamowany, a klienci świadomie reagują na zachodzące zmiany.
o pierwszym, niepewnym okresie, w którym nowa, nieznana nam dotychczas sytuacja, spowodowała chwilową rezygnację z wielu planów – w tym także zakupu samochodu –wracamy do dawnej normalności. Taką tezę potwierdzają nie tylko badania rynkowe, ale i twarde dane. W lutym br. zarejestrowano aż o 18% więcej niż w styczniu 2021, ale także nieco więcej niż w lutym 2020 r. To oznacza, że popyt na samochody znów rośnie.
Dzieje się tak z przynajmniej dwóch powodów. Pierwszy to dobra sytuacja na rynku pracy. Według najnowszych danych Eurostatu bezrobocie w Polsce jest najniższe w całej Unii Europejskiej. Drugim czynnikiem jest wzrost popularności samochodu, jako środka lokomocji: przemieszczając się własnym autem jesteśmy mniej narażeni na ekspozycję na wirusa, niż korzystając z transportu zbiorowego. Z badań Volkswagen Financial Services wynika, że blisko połowa (43 proc.) z nas częściej niż przed wybuchem pandemii korzysta z samochodu. Z drugiej strony, niemal tyle samo osób ograniczyło w tym czasie korzystanie z komunikacji publicznej. No tak, ale jakie auto wybrać?
Liczymy się z kosztami
Czego nie zmieniła i nie zmieni żadna pandemia to fakt, że kupując używane (ale także i nowe) auto zapłacić za nie jak najmniej oraz, żeby było ono jak najlepsze. Ale czy to możliwe? Okazuje się, że tak. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie autami używanymi Volkswagen Financial Services otworzył salon z poleasingowymi samochodami marek Volkswagen, Audi, ŠKODA, SEAT oraz Porsche. To jedyny na świecie punkt sprzedaży tej firmy, która działa w 51 krajach, a w Polsce jest numerem 1 na rynku firm leasingowych i CFM. Oferta VWFS STORE obejmuje poleasingowe samochody marek sprawdzone pod względem technicznym, z pewną historią i roczną gwarancją, a przy tym dostępne w rozsądnych ratach kredytu i leasingu.
Taki zakup cieszy się w Polsce z coraz większym zainteresowaniem. A to głównie dlatego, że dzięki niemu można cieszyć się z nowego lub używanego auta w doskonałej kondycji technicznej, płacąc za nie tylko niewielką, miesięczną kwotę. Taki wydatek nie obciąża tak budżetu, jak jednorazowa płatność. W dodatku pozwala na zaplanowanie wszystkich kosztów. Przykłady?
Weźmy pod lupę ŠKODĘ Rapid z rocznika 2018. Przebieg niespełna 25 tys. km, silnik benzynowy o mocy 110 KM. W wyposażeniu m.in. ASR, 6 x Airbag, czujnik parkowania - tył, ESP, system start-stop. Auto wycenione zostało na 36 505 zł netto. Płacąc na początek 10 proc. jego wartości, czyli 3 605 zł netto i podpisując umowę na 36 miesięcy oraz roczny limit przebiegu 20 tys. km miesięczna rata leasingowa wyniesie nas 511 zł netto. Nabywcę prywatnego to samo auto, na takich samych warunkach, będzie kosztowało 599 zł miesięcznie (cena brutto 44 900 zł).
Jeżeli szukamy czegoś z „wyższej półki” możemy przyjrzeć się kalkulacji VW Passata kombi z roku 2018 w cenie 69 838 zł netto. Samochód ma przebieg 52 tys. km i silnik benzynowy o mocy 150 KM. Cena takiego auta (przy umowie na 36 miesięcy, 10 proc. wpłaty początkowej oraz limit roczny 10 tys. km) to 963 zł netto. Jeżeli jesteśmy klientem prywatnym (cena brutto 85 900 zł brutto), a rata wyniesie 1135 zł brutto. Ofertę i kalkulacje można sprawdzać na store.vwfs.pl
W VWFS STORE znajduje się obecnie ok. 150 samochodów. Docelowo będzie ich ponad 400. Wszystkie mają pewną historię, oryginalne przebiegi, pełną dokumentację, serwisowanie w ASO, są także sprawdzone przed sprzedażą w stacji kontroli pojazdów i otrzymują roczną gwarancję.
Materiał ukazał się w Gazecie Pomorskiej
Kontakt dla mediów
Piotr Żabowski
dfusion communication