COVID-19 mocno zmienił nasze życie gospodarcze, ale nie zatrzymał konkurencji między firmami. Aby jej sprostać, nie można zapominać o rozwoju. Najlepiej widać to na przykładzie rozwoju spedycji i logistyki. Wraz z gwałtownym w ostatnim czasie rozwojem sprzedaży przez internet, firmy, które w odpowiednim momencie weszły w tę branżę nie tylko nie odczuły tak dotkliwie pandemicznego spowolnienia, ale i wyszły z niego zwycięsko. Warto więc zatroszczyć się zawczasu o odpowiednie możliwości. A te niewątpliwie daje mobilność – zdolność do szybkiego i bezproblemowego przewozu produktów czy materiałów do klientów. Jednocześnie, co zrozumiałe, wiele firm musi w tym trudnym czasie szczególnie zadbać o stabilność finansową, m.in. poprzez redukcję zbędnych kosztów.
Dlatego warto przeanalizować leasing używanego samochodu, który z jednej strony przełoży się na nowe możliwości biznesowe i zwiększy potencjał firmy, a z drugiej pozwoli na zachowanie dużo więcej gotówki niż zakup auta z salonu. Tej opcji z uwagą przyglądają się polskie firmy. Jak wskazują wyniki badania sektora MŚP, przeprowadzonego pod koniec 2020 r. przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Volkswagen Financial Services, aż jedna czwarta z nich chce w ciągu trwającego roku kupić przynajmniej jedno auto – z czego ok. 20 proc. używane. To oznacza, że choć tradycyjnie przyjęło się, iż firmy kupują nowe pojazdy, posiadanie pojazdu z drugiej ręki okazuje się korzystne nie tylko dla nabywców indywidualnych.
Problem może stanowić wciąż duża niepewność przy nabywaniu używanego auta. Klienci obawiają się oszustów, przedstawiania niezgodnych z prawdą informacji o pojeździe, a co za tym idzie jego awaryjności, która dla firmy oznacza jedno: dodatkowe i niezaplanowane koszty. Tutaj także można powołać się na badania opinii, według którego aż 58 proc. z osób, które kupiły używany pojazd wskazuje, że znalezienie dobrego egzemplarza to trudne zadanie. Jakie wady lub przeszkody ankietowani uznali za najistotniejsze? Najczęściej wymieniany był zły stan techniczny takich samochodów i wynikająca z niego konieczność kosztownych napraw (55 proc. wskazań). Kolejne pozycje zajęły bolączki znane od lat na polskim rynku: brak zaufania do sprzedającego, nieznana lub niewiarygodna historia pojazdu oraz wątpliwy przebieg.
Są jednak miejsca, gdzie można kupować bez obaw. W marcu otwarto w Warszawie VWFS STORE – pierwszy salon samochodów używanych Volkswagen Financial Services. To miejsce, w którym bezpiecznie można kupić krajowe poleasingowe auta marek Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA oraz Porsche, z roczną gwarancją, pełną dokumentacją i wnikliwą weryfikacją stanu technicznego. Oferta jest dostępna zarówno stacjonarnie, jak i online na store.vwfs.pl – można więc przeanalizować ją pod kątem swoich potrzeb bez wychodzenia z domu. Strona została zaprojektowana tak by możliwie szczegółowo zapoznać się z oferowanymi samochodami – każde auto można obejrzeć zarówno z zewnątrz, jak i w środku w trybie 360 stopni i z opcją dokładnego powiększenia. W razie jakichkolwiek pytań możliwy jest też kontakt z doradcą.
VWFS STORE to zakup aut w niskich ratach oferowanych przez lidera polskiego rynku leasingu i CFM. Z niskich rat mogą skorzystać nie tylko firmy. Jeżeli nabywcą jest osoba prywatna, wybrany samochód można wziąć w ratach kredytowych. Warto wspomnieć, czym są niskie raty. Nie jest to jedynie chwytliwa nazwa marketingowa, lecz nowoczesny sposób finansowania. Polega on na tym, że klient nie spłaca całej wartości auta, lecz jedynie utratę jego wartości podczas trwania umowy. Krótko mówiąc płaci on tyle, ile jeździ. To sprawia, że obciążenie finansowe związane z poszerzeniem lub rozbudową floty staje się naprawdę niewielkie. Dodatkowo, po zakończeniu umowy klient wcale nie musi wykupywać auta na własność – można zwrócić pojazd i wybrać kolejny.
Na koniec sprawdźmy, ile to kosztuje. Aby móc wzbogacić flotę swojej firmy o dostawczego Volkswagena Caddy Maxi z 2018 r., którego cena to 51 900 zł netto, wystarczy nawet mniej niż 800 zł netto miesięcznie. Klient może dopasować warunki do swoich potrzeb i preferencji uwzględniając specyfikę firmy. Zupełnie tak jak przy ofertach leasingowych na samochody nowe. Przy pomocy specjalnego kalkulatora niskich rat dostępnego na store.vwfs.pl może wybrać ich liczbę, wysokość wkładu własnego (od 0 do 30 proc.) czy roczny limit kilometrów (10–30 tys.). Oprócz samochodów dostawczych w ofercie dostępne są też pojazdy do innych celów, w tym te bardziej ekskluzywne, podwyższające prestiż danej firmy.
Materiał ukazał się w Dzienniku Gazecie Prawnej